Výškové Levely
Výškové Levely
Výškové levely sú ypsilonové súradnice blokov na každej hernej mapke. V aktuálnej verzií je mapka obmedzená zhora aj zdola. Zdola začína bedrockovou vrstvou, ktorá sa nedá prekopať (ani odpáliť pomocou TNT) so súradnicou 0 a zhora končí neviditeľnou bariérou s ypsilonovou súradnicou 127. Morská voda sa nachádza na 64. leveli.
Pre svoje výtvory tak máte pomerne obmedzený priestor, s čím by ste mali pri návrhu stavieb rátať a vyššie stavby vždy umiesťnovať do údolí, prípadne si vyhĺbiť jamu.
Ako zistiť aktuálne súradnice ?
Stlačením F3 sa vám v ľavej časti obrazovky zobrazia (okrem iného) aj hodnoty súradníc x, y a z. Súradnice x a z predstavujú vodorovnú rovinu a súradnica y nadmorskú výšku (hĺbku) v intervale 0-127. Pamätajte, že zobrazovaná výška je v úrovni vašich očí, takže reálna hodnotu nadmorskej výšky (pod nohami) je menšia zhruba o 1.6 bloku (metra). Keď teda stojíte na pobreží mora, nezobrazí sa vám výška 64 ale 65.6.
Význam Výškových Levelov pre Mining ...
... teda pre ťaženie, má obrovský význam. Napr. bedrock sa väčšinou nevyskytuje na 120-tom leveli a naopak, na 10-tom leveli od spodu nenájdete zrovna veľa vody. Je to spôsobené práve väzbou generovania blokov na výškové levely.
Z nasledujúceho grafu môžte vyčítať, v akých leveloch je najväčšia pravdepodobnosť výskytu tej ktorej suroviny a môžete si tak vašu baňu spraviť o mnoho efektívnejšiu.